Természetes szépségápolás - natúr szappanok

Sziasztok Lányok!

Bevallom, elég kevés szó esik a blogon a természetes szerek használatáról, pedig az utóbbi időben egyre inkább ezek felé húz a szívem. Talán öregszem, nem is tudom, de épp elég káros anyagot viszünk be nap mint nap a szervezetünkbe, legalább próbálok egy kis egyensúlyt vinni a rendszerbe.

mostanság nagy divatja lett a házi, kézzel készült szappanok használatának, így én is belevágtam egy tesztbe. Kedves kolléganőm szállítja a jobbnál-jobb darabokat, így még a beszerzésre sincs gondom.


Első darabnak egy levendulás példányt választottam - lásd fent, a szépen becsomagolt az. Nem voltak különösebben nagy elvárásaim, kézmosással kezdtük a tesztelést. Lelövöm a poént: megdöntötte a "nem szárítja bőrét, mint a szappan" szlogenben hirdetetteket. Ezek a szappanok ugyanis nem szárítanak. A teszt tuti, a leghidegebb téli napokon kezdtem őket használni, és egy cseppet sem szárított. Nem macerás a használata sem, csak egy szép kis szappantartóra van szükség. Szerintem még a fürdőszobában is jobban mutatnak, mint egy folyékony szappanos műanyag flakon. (Pedig nagy folyékony-szappan-fan voltam ám.)

Szóval ez a levendulás darab bizony egyből szerelem lett. Mintha egy egész levendulamezőn sétálnánk. Komolyan, tisztára Tihanyban érzem magam. (Imádom Tihanyt, sokszor leugrunk nyaranta. ja, és van ott egy édes kis levendulás üzlet, na ott valami mesés, tömény levendula-illat van.) Nagyon jól tisztít és sokáig elég. Egy darab két hónapig húzta, pedig hárman használjuk.


Ezen a sikeren felbuzdulva rendeltem meg a következő két darabot. Az elsőt a tusfürdők kiváltására vetettem be. Egyre jobban zavart, hogy kőolajszármazékokat viszek be a bőrömbe, ami amellett hogy önmagában is káros, még tisztulni és lélegezni sem engedi azt. Talán Ti is tapasztaltátok már, hogy sok tusfürdőt szinte lehetetlen teljesen lemosni, csak csúszik a bőrötökön. leginkább ott vettem észre a hiányosságokat, hogy az alumíniumos dezodorokat (tudom, tudom, de még nem találtam hatékony alternatívát a kiváltására) sem tudtam rendesen lemosni este.
Ez a kis szitakötő alakú szappanka viszont fenomenális. Shea vajjal készült, így amellett, hogy tökéletesen tisztít, még ápol is. Nem kell belőle sok, a fotókon is látható, hogy jóformán nem látszik használati nyom rajta, pedig már két hete nyúzom. illata egyáltalán nincsen.


A másik darabot arctisztításra fogtam be. Imádom, hogy eleve úgy néz ki, mint egy guszta süti. Kávés, így az apró szemcsék finoman, de hatékonyan radírozzák a bőrt. Nem viccelek, nyikorgósra pucolja az arcom. Használat előtt benedvesítem, finoman átmasszírozom az aljával az arcom, aztán az ujjaimmal még áttörlöm és már mosom is le. Zuhany után sokkal jobban felszívódnak az arckrémek  is, így legalább nem a régi rétegre viszem fel az újabb adagot.



Nagyon nagyon enyhe, frissen főtt kávéillata van, egyből meg is szerettem.

Be kell vallani azért, hogy aki az illat- és haborgiákért lelkesedik, az valószínűleg nem fogja annyira kedvelni őket. Néha-néha én is előkapom a jó kis mandulás Balea tusfürdőmet, de már nagyon mérsékelten használom. Bizony, kompromisszumot kell kötni, de nekem ez éppen belefér.

Remélem nem ezek lesznek az utolsó natúr-kozmetikumaim, jó volna még néhány dolgot természetes, de hatásos termékekkel kiváltani. Ha van tippetek dezodorra, ránctalanító arcápolóra, szemránckrémre és testápolóra, azt feltétlenül osszátok meg. :)

(Ha valakinek megtetszettek a szappankák, ITT elérheti a készítőt. Ja igen, ezeket a darabokat saját költségen vásároltam, semmilyen érdekem nem fűződik a pozitív "reklámhoz".)

Ti használtok természetes szépségápolási szereket?

XOXO: Blondie

Share:

2 megjegyzés

  1. Szia! Nagyon örülök, hogy ilyenről írtál. Nekem is kézműves szappanom van, azzal a különbséggel, hogy én folyékony szappant készítek abból, és csak vizet, maximum pár csepp illóolajat adok hozzá! Sokkal tovább is elég így. :)

    Nem rég elkezdtem egy arcpakolásos sorozatot a blogomon, aminek az alapja egy kávézaccos arcradír. Ha gondolod lesd meg! :)

    További szép hétvégét.

    ********
    www.imadeitiloveit.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó ötlet, lehet hogy kipróbálom én is! :) Meglesem mindenképp a blogod, köszönöm!

      Törlés