Szépségtippek, ahogy én csinálom


Nem is igazán tudom, mennyire tippek ezek, igyekeztem összeszedni néhány olyan kis ötletet, ami esetleg nektek is segít a napi rutin kialakításában. Igyekszem minnél több elemet beépíteni a saját menetrendembe a 10 lépéses koreai arcápolási programból,erről sok hasznos dolgot olvashattok ITT, ITT és ITT.


1. Reggelente nem használok semmilyen arclemosó vegyületet. Tiszta vízzel öblítem le az arcomat, bár annyira nem vagyok még hősies, hogy ez hideg legyen. Maradok a langyos víznél, míg úgy érzem, az éjszakára felvitt anyagok bőrfelszínen maradt rétegei eltűntek. Gyorsan felitatom a vizet és mehet is a nappali krém (jelenleg a Lirene gyöngykivonatos nappali arckrémét használom).


2. Nem használok primert. Na jó, nagy ritkán mégis, ha az alkalom megkívánja, de hétköznapokra teljesen feleslegesnek érzem. Ha rendben van a bőröm, elég egy megfelelően kiválasztott arckrém, ebbe nekem tökéletesen tapad az alapozó.


3. Napközben igyekszem minimálisan hozzáérni ar arcomhoz. Lehet hogy ez kicsit furán hangzik, de így jóval kevesebb szennyeződés és baci kerül a bőrömre, így nem fertőződnek el az esetleges mikrosérülések és nem kelnek ki hatalmas pattik és mitteszerek.


4. Az esti móka alapos sminklemosással kezdődik. A napi sminkem erősségétől függően ez lehet csak micellás víz (most épp Balea), esetleg sminklemosó tej (Garnier uborkás) és micellás víz kombinációja. Miután nem látok maradékot a vattakorongot, áttörlöm az arcomat a Diadermine nyugtató folyadékával (ez még hoz le sminkmaradékot). A zuhany alatt még átmosom az arcomat habzó lemosóval (most épp Balea, de az Oriflame málnás zselés habzó holmija is nagyon bejött), vagy fekete szappannal. Zuhany után tonikkal átkenem az arcomat (ehhez szigorúan a tenyerembe csorgatott kis mennyiséget oszlatom el az ujjaimmal). Miután ez megszáradt, jön a szérum (most épp az Avon duója), száradás, közben szemránckrém, majd az ájszakai tápláló-ránctalanító krémem. Amíg a tonik szárad, felkenem a Realash-t, nem bírok leszokni róla.


5. Testápolási fronton úgy érzem, kétnaponta elég átkennem a bőrömet egy gazdag krémmel, bár a nagy hidegekben ez módosulhat napi használatra is. Azt viszont fontosnak érzem, hogy hetente egyszer testradírozzak. Épp most fogyott el az Oriflame testradírja, amit imádtam, de szeretnék most magamnak kutyulni valami natúr-bio megoldást házilag.


6. Hajmosás: hetente max. 2x, így sokkal kevésbé zsírosodik a hajam. 2x mosom át samponnal, a balzsam/hajpakolás szigorúan csak a hajvégekre kerülhet, a töveknek a közelébe sem. Miután törölközővel felitattam a vizet, fújkálok a hajvégekre a Kallos kétfázisú hajbalzsamjából, amit nem kell kiöblíteni, és alaposan bekenem a végeket valami fincsi olajjal (argánolajos ápolók rulez). Ezután törölközőbe csavarom a fejem és jó fél óráig így maradok. A felesleges víz nagy része így elpárolog, a törcsi felszívja, és a haj felnyílt lemezeinek is van idejük visszazárni. Csak a törölközős félóra után fésülöm ki a hajamat, és 5 perc szárítás bőven elég ezek után. Amióta így kezelem a hajamat, sokkal puhább és hidratáltabb.


7. Napi 400 mg E-vitamint szedek. Ettől jóval egészségesebb a hajam és a körmöm, gyorsabban is nő, a szempilláimról nem is beszélve.


8. Tényleg nagyon sok vizet iszom. Bubimentes, szűrt vizet, 2,5-3 litert naponta. Így messze nem szárad ki úgy a bőröm, mint mikor kevesebbet ittam. Ha szeretitek, ihattok gyümölcsteákat is, ízesítés nélkül, az is épp olyan hatásos.


9. Épp ennyire fontos, hogy sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk. Nálam ez a tízórai részét képezi, alma-kiwi-narancs, mikor mihez van kedvem. Próbáljátok betartani a napi 5x étkezést, kerülni a finomított cukrokat és liszteket, helyettük sok rostot és fehérjét enni. Nemrég átálltam az inzulinrezisztensek számára megfelelő diétára. Bár a szénhidrát-bevitelt nem mérem grammra pontosan, de közelítőleg hasonlóan táplálkozom. Azóta a közérzetem sokkal jobb lett, a fogyás is kezd beindulni.


10. Sminkelés: mindennapokon alapsminket teszek cask fel reggelente. Ez épp arra elég, hogy niyssa a tekintetemet, eltüntesse a szem alatti karikákat, egységesítse a bőrképemet és egy kis életet lehelljen rám.


Ugye-ugye, nagy titkokat nem is árultam el? Egy everyday-sminket igyekszem befotózni, ha jövő hétvégén a fények kegyesek lesznek hozzám. :)















Share:

4 megjegyzés

  1. A házilag készített testradírról számolj majd be, kérlek! Nálam is régóta tervben van, de valahogy soha nem kerül rá sor, és hátha a Te tapasztaltaid hatására végre én is megalkotnám a sajátomat. :-) A hajmosás utáni módszer nálam is törölközős, csak utána nem Kallost használok, hanem egy Pixiboxban lapult Orofluido olajat. Sampon terén pedig újabb szerelem van kibontakozóban, de még nem merem elkiabálni, na meg a Lush I Love Juicy is friss szerelem, de úgy látszik, ezen a téren poligám vagyok :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképp megírom majd, hogy mi sikerült. :) Az Orofluido-ról sok jót hallottam már, egyszer ki kéne próbálnom. :)

      Törlés
  2. Nekem kombinált a bőröm, T-vonalban olajos, emiatt kell reggel is lemosót használnom, az olajat hem mossa le a víz igazán (max. a törcsi miatt lenne mattabb a bőr). A pórusokban is ottmarad az éjjel folyamán felgyülemlett szennyeződés. A reggeli lemosóm gyengéd, nem szárít, nem sminklemosó. Este viszont alaposabban mosom ar arcom ha elmegyek itthonról. Rétegezni nem szoktam az arcápolókat, mert megfullad a bőröm. Szérum, vagy krém vagy BHA vagy AHA vagy semmi. Esetleg még egy Uriage vagy hasonló arcspray ha pl. maszk után kicsit szárazabb lenne. Nekem ez vált be. Szárazabb bőrön biztos jobban működik 3-4 réteg kence is, rajtam nem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg életkor-függő is, hogy kinek mire van szüksége. Uriage termékeket még nem próbáltam, de kezdenek nagyon izgatni. :)

      Törlés