Minden szinten, szinte ingyen?



Nem, ma nem lesz termékteszt a blogon, képek sem. Azonban nem tudok szó nélkük elmenni a téma mellett, mert frusztrál.
A felismerés a napokban született meg bennem, mikor is az én uram hazaérkezvén közölte, hogy ő most az én fészbukommal bejelöli a szomszédban dolgozó körmös csajszit, mert neki milyenm szuper eladó fülbevalói vannak, nézzem már meg...
Hát megnéztem. Nyilván, aki megszállott ebay-ező mint én, annak egyből leesik a húszfilléres, hogy jéééé... hát én ezeket a cuccokat ismerem. Aztán legyintettem egyet, nem az én dolgom, gondoltam...

Aztán meg összekapcsolódott a fejemen a másik tapasztalattal, hogy: mikor bizony menyasszonyi ruhát kerestem, ugyanez történt, csak épp a hazai aukció oldalak (vatera/teszvesz és társaik) berkeiben.

Ami miatt mégis billentyűzetet ragadtam, az az utolsó csepp a pohárban - nálam: napok óta egyre ingerültebb leszek az alábbi jelenség miatt: a legtöbb sminkes, blogger, adok-veszek csoportban megjelennek a "hiénák" és árulják a portékájukat. Hogy mire gondolok? Gyakorlatilag az Ebay/Wish/Aliexpress teljes kínálata megtalálható mindenütt, nyilván 5-10x-es áron.
 
Felmerül bennem a kérdés: ez normális? Mindenki abból él, amiből tud, de azért 400 Ft-os körömmatrica ív 200.-ért? 1800,-as paróka 5100,-ért? És ezek az akciós árak! Arról nem is beszélve, hogy az eredeti free shipping opcióra felszámolnak + 1-2 ezer Ft postaköltséget, mondván a termék külföldről érkezik...
 
Reklamációnak helye nincs, hiszen az adott személy csak közvetítő. És nem egyedi esetekről beszélek, rengetegen nyerészkednek így.
 
Lehet hogy velem van baj, meg különben is mit foglalkozok vele, de nem értem.
Én, ha tudok, segítek bárkinek akinek tudok. Simán kikeresek egy linket, hogy ne költsenek több ezer forinttal többet valamire, amit simán jóval olcsóbban is meg lehet venni.
 
Még csak azt sem mondom azonban, hogy mindezt tegye mindenki felebaráti szeretetből, de kérem! Ne akarjuk látványosan nagyban lehúzni embertársainkat! Visszatetsző számomra nagyon.
 
Segítsük egymást, ha lehet. Lányok, nektek erről mi a véleményetek?
 
 

Share:

8 megjegyzés

  1. Ha bejegyzett cégként, viszonteladóként történne ez, nem is lenne gond, ugye?
    Másrészről meg aki ennyire tudatos csak, hogy nincs tisztában az árakkal, utána sem néz, az könnyen megvezethető.

    VálaszTörlés
  2. Sajnos elég gyakori ez a jelenség. Szerencsére az ismerőseim körében nem tudok róla, hogy lenne olyan személy, aki ilyennel "foglalkozik", de csoportokba belépve elég sokszor találom én is szemben magam ilyen "eladókkal". Pofátlanság, amit művelnek, igazából kihasználják, hogy sokan nem, hogy nem tudnak/mernek/akarnak rendelni mondjuk az eBayről, hanem, hogy esetleg nem is ismerik ezt az opciót. És hát igen, sokszor többet elkérnek postaköltségként, mint amennyibe az adott termék egyébként került, és akkor az általuk megállapított árról még nem is beszéltem, de már nyertek rajta... Őszintén szólva nagyon zavar, egyrészt az, hogy kihasználják a (nem szó szerint) tudatlan embereket és ráadásul elárasztják az ilyen típusú posztjaikkal a csoportokat, ami miatt zavaró az egész és sokszor nincs is már kedvem belépni, mert tudom, hogy nnnna megint ilyenbe fogok botlani - már 1 ilyen is zavar, nemhogy 10...

    VálaszTörlés
  3. @Audrey80: szerintem akár bejegyzett cég, akár nem, mindenképp félrevezető és nem etikus... :(
    @Ciiska: örülök hogy nem vagyok egyedül ezzel. Még ha nyerne rajta 2-3-4 száz (!) forintot, azt mondom rendben. Végülis az ő számláját használják, hozzá érkezik a csomag, időt szán rá, stb. De azért ezrek... :O

    VálaszTörlés
  4. Persze, hogy nem etikus, de a kereskedők annyiért adják el a cuccot, amennyiért valaki megveszi. Ha meg nem is adózik utána, akkor meg szimplán csal, akár fel is jelentheted. (Egy bizonyos összeg felett.) Ha vannak ilyen csoportok, kizárhatjátok őket vagy felhívhatjátok a többiek figyelmét, hogy ha már benne vannak egy csoportban akkor nem analfabéták, PayPallel fizetve kockázat sincs, ráadásul sok segítőkész blogger is van akár, aki küld egy mélt, hogy így kell rendelni vagy posztot is írt róla. Van a csoportnak gazdája? Lehet nála jelenteni ezt? Sok lehetőség van tenni ez ellen, ha zavar.

    VálaszTörlés
  5. Aki kifitezi az ilyen árakat, az majdnem meg is érdemli.
    Ez nem igaz, mert nem lehet mindenki minden infó tudatában, de sajnos ez nem új dolog.
    A meska.hu, egyik kedvenc kézműves oldalam is tele van ilyenekkel, ami eléggé szomorú :(

    Nekem inkább az online sminkáruházakkal van a bajom, amik árulják a kínai szemetet, szépen megmarketingelve, pár reklámarccal megerősítve és a magyar meg veszi, mint a cukrot, mert csak 1000 forint... ha koppintása egy drága cuccnak, akkor mégjobb. Szomorú :(

    VálaszTörlés
  6. Én is tagja vagyok egy ilyen tevékenységét folytató csoportnak, itt annyiban korrektebb a vezető,hogy nem számol fel postaktg-et, és licitálni lehet a termékekre. De basszus, néhány licitálónak szívesen szólnék, hogy mennyivel olcsóbb lett volna ez ebayen...szerintem sokan nem tudnak az ebayről, vagy megijednek, hogy angol és inkább ezt az utat választják.

    VálaszTörlés
  7. az éremnek két oldala van.. egyrészt engem is kicsit bosszant, amikor látom az ezreseket röpködni az amúgy egy dolcsis termékek felett, de ha megtetszik valami, én úgyis egyből ebay-en rákeresek.
    másfelől viszont.. az ebay nem kifejezetten, de az ali(baba és express) verziók is elsősorban kiskereskedőkre optimalizálódnak. sokan pedig vállalkozóként végzik az ebay-es termékek árusítását. ezzel mi a baj? ugyanolyan kiskereskedővé válik, mint bármelyik üzlet. Csakhogy konkrét példát említsek, láttam már C&A és Bijou Brigitte üzletekben is ebay-es ékszereket 3500 Ft-ért kirakva. Mielőtt nem használtam az ebay-t, én sem tudtam, hogy olcsóbban is hozzájuthatok, ugyanúgy megvettem. Akkor ezek az üzletek sem etikusak? Az ő ékszereik is Kínából jönnek ugyanúgy.

    Nekem több ismerősöm is van, aki inkább kiadja az ár sokszorosát a termékért, mert egyszerűen nem bízik a külföldi rendelésben, hiába mondom neki, hogy "de oda van írva, hogy szállítási idő 3-4 hét, ugyanúgy csak más megrendeli neked ebay-ről", nem ér semmit. :) Értem a problémádat egyébként, tényleg bosszantó, én annyit tettem ez ellen, hogy a barátnőimet is beregisztráltam ebay-re, és én is onnan vásárolok. Szerintem semmi félrevezető nincsen ebben.

    VálaszTörlés
  8. Hát lányok, nagyon köszönöm a sok véleményt. Valahol mindenkivel egyet tudok érteni, mert mindebben van igazság. Nem ér nekem annyit, hogy emiatt kiszúrjak bárkivel is, feljelentgessem és stb., csak furcsállom. Megfordult már a fejemben, hogy belinkelem az oclsó verzót a gyanútlan vásárlónak, de most akkor szúrjak ki az eladóval? Áhh, nem jutok előbbre. :)

    VálaszTörlés